15.12.2014

Paszteciki

Pamiętam, jak raz mama zapakowała mi paszteciki na drugie śniadanie. Chodziłam wtedy do podstawówki. Drugich śniadań nie jadłam, zawsze dzieliłam się z innymi dziećmi. Wszyscy byli już przyzwyczajeni do kanapek, ciastek, biszkoptów, ale żeby "ciastka z mięsem"?


W ciągu jednej przerwy zostałam z pustym pudełkiem i ostatnim pasztecikiem w ręce. Tego samego dnia telefon domowy dzwonił aż do wieczora, z prośbami o przepis.

Robi się je w kwadrans, pieczenie zawsze się dłuży, a smakują za każdym razem tak samo dobrze. W wersji wegetariańskiej (lub świątecznej) zamiast farszu mięsnego nadziewamy je kapustą z grzybami.
Są malutkie, syte i idealnie komponują się z barszczem czerwonym.


Składniki:
Ciasto:
250g tłuszczu
3 szklanki mąki
saszetka drożdży
180g śmietany 18%
Szczypta soli

Farsz:
1kg mięsa (wołowina/indyk)
cebula
jajko
sól, pieprz

jajko, kminek, vegeta (lub sól)

Mięso ugotować i zmielić, dodać podsmażoną cebulkę, sól, pieprz i jajko.
Farsz nakładać na ciasto, zrolować, posmarować jajkiem, posypać kminkiem i vegetą, pokroić na kawałki.

Piec w 180 stopniach do momentu, gdy ciasto się zarumieni.




Kolejnym razem może coś słodkiego?

1 komentarz:

  1. SUPER!!! Takiego prostego i starego przepisu szukałem, i właśnie z mięsem.. Paszteciki z grzybami w tym kraju ciężko zrobić bo grzybów nigdzie nie kupie a te co pozbieram jesienią zazwyczaj szybko się kończą bo robię sporo bigosów z grzybami. No i pasztecik bez mięska to nie pasztecik.. Nie mój styl i nie nazwał bym wegańskiego paszteciku pasztetem. Wieczorem będę gotował barszcz, buraki pójdą na sałatkę a kości obiorę z mięsa i zrobię paszteciki.. Serdecznie dziękuje, dziecko będzie zadowolone z Polskiej kuchni bo nasza kuchnia jest najlepsza. Duńczycy nawet nie maja swojej narodowej potrawy a co dopiero mówić o regionalnych. Za każdym razem jak dziecku robię Polskie wcina aż mu się uszy trzęsą.

    OdpowiedzUsuń

Deser mango z orzechową granolą

Nie wiecie co zjeść na drugie śniadanie? Sama zawsze byłam zwolennikiem kanapek

Archiwum