17.07.2014

Koktajl warzywny


Wakacje rozpoczęły się od upałów, naprzemiennie z ulewami. Mam nadzieję, że u Was pogoda choć trochę bardziej sprzyja letniemu lenistwu i relaksowi.

Ostatnio, w przypływie czasu wolnego i weny, zakasałam rękawy i zabrałam się do pracy w ogródku - wyplewiłam grządki, skosiłam trawnik, zasadziłam nowe rośliny, te ozdobne i te jadalne. Gdy tylko podrosną będę miała świeże zioła i przyprawy - o smaku i aromacie lepszym od tych paczkowanych.



Dziś, jako że żar leje się z nieba, pyszny koktajl, który dostarczy nam wielu witamin i orzeźwi na resztę dnia. Możemy podawać go z lodem, lub bez. Śmiało może uchodzić za chłodnik.
Jeżeli przeszkadza nam konsystencja, warto go przecedzić przez sito lub gazę, a otrzymamy soczyście zielony sok.

Składniki :
(na 2 porcje)
100 g szpinaku
150 g ogórka
200 g kiwi
5 g miodu
sok z połowy cytryny
szczypta soli

Warzywa i owoce myjemy, obieramy i blendujemy przez kilka minut na najwyższych obrotach, do uzyskania gładkiej konsystencji. Dodajemy miód, sok z cytryny i sól, łączymy wszystkie składniki.

Koktajl jest już gotowy do picia. 
Możemy rozcieńczyć go wodą mineralną, lub schłodzić kilkoma kostkami lodu.

Wartość odżywcza w 100g:
Wartość energetyczna
41,6 kcal
Białko
1,1 g
Tłuszcz
0,4 g 
Węglowodany
8,4 g



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Deser mango z orzechową granolą

Nie wiecie co zjeść na drugie śniadanie? Sama zawsze byłam zwolennikiem kanapek

Archiwum