29.06.2014

Ciasto z rabarbarem



Koniec roku szkolnego już za nami, wakacje rozpoczęte, ale musi minąć kilka dni zanim i ja zacznę je świętować. Nie mogę się doczekać, by wyłożyć się w ogródku z książką i zapomnieć o całym świecie.
Niestety ostatni egzamin jeszcze przede mną, więc nauki mam aż nadto.W wolnej chwili udało mi się jednak zrobić ciasto rabarbarowe, które robi się tak szybko, jak się je zjada.



Wiem, nie zachwyca swoim wyglądem - również wolę wygląd ciast z truskawkami czy jagodami, które nie tracą swojego koloru podczas pieczenia, ale rabarbar to rabarbar.
Gdy byłam mała, rodzice nie pozwalali mi jeść go maczanego w cukrze, ani w kompotach, ani w ciastach, tłumacząc to "groźbą kamieni nerkowych". Mimo upływu czasu, wciąż traktuje go jako zakazaną przyjemność, co sprawia, że smakuje jeszcze lepiej.


Składniki:
(na foremkę 20x20cm)
2 jajka
80g cukru
100g mąki
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
50g masła

2 łyżki budyniu śmietankowego
300g rabarbaru (3-4 łodygi)
łyżka cukru pudru

Wszystkie składniki miksujemy na gładkie ciasto i wylewamy do foremki. 
Łodygi rabarbaru obieramy, kroimy, obtaczamy w budyniu i układamy na wierzchu ciasta. 
Pieczemy 40 minut w 170 stopniach.
Posypujemy cukrem pudrem, ale ciasto jest na tyle słodkie, że spokojnie możemy go pominąć

 Wartość odżywcza w 100g:
Wartość energetyczna
138 kcal
Białko
4,3 g
Tłuszcz
2,2 g 
Węglowodany
25,3 g


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Deser mango z orzechową granolą

Nie wiecie co zjeść na drugie śniadanie? Sama zawsze byłam zwolennikiem kanapek

Archiwum